HAPPY BIRTHDAY FAYARD

akhir nye, jejak jugak 30 MEI 2009. Akhirnye terlupa juga akhirnya alasan kau; nk balik konon,tiket x beli. x balikla ko jawabnye...wakakaka.
wan nak pergi ke kedai ngan bapak. aku kirim kan die tepung 1 kampit, telo 1 papan, dan lain2 tu ape2 je.wan pn blah ngan skooternye....

10.30 malam
Fayad duduk sblah aku. Tgh bukak laptop. Merayu-rayu die kat aku dgn harapan x diapa-apakan malam nie. Aku gelak. Aku x igt ape aku ckp. aku cari gitar aku. alamak x jumpe. agak nye ade kat umah siput kot. Akupn gi la umah siput.
"Yad, aku gi amek gitar jap eh."
Sampai kat umah siput aku pn ckp kat org2 yg ade kat situ. Time tu ade boyak ngan siput.
"HOI, Fayad plan nak tdo da doh. "
"eh?" -siput

siput pn pergi ar umah aku. Tgk2 bilk da tutup da. "Fayad jgn tdo dlu eh.....(ntah mmory lost x igt ape die ckp pastu)" kate siput kat tangga. Siput pn balik.

Fayad kluar menyumpah tp senyum. Pastu terdengar org memangil nama Fayad kat luar. Ramai sgt. Antara suara2 tu Hanis dan Hazwan. Ariff pn ade skali aku rase

11.00 malam

Fayad masuk bilik. Nak tido konon. Hehe.
" Fayad nk tdo dah ke?"

" Babi ar!" balas die smbil senyum kambing kat aku. Time tu die slubung dgn selimut die. sampai satu badan dislimutnye.

aku pn ape lagi, aku bagitau yg len ar yg Fayad nk tdo.

Hazwan dtg. sambil2 tu aku kacau la gak fayad nie. Mula masuk tgk Fayad tgh tdo(kononnyela). Pastu aku tgk ade nasi atas meja. "huish sedap nasi ni". Fayad terdengar terus bangun die. Kali kedua aku mintak kertas Kimia, arenes. hehe. da nk kul 12.00 da time tu. Sambil2 tu Hazwan men lagu metallica, Die, die, die my darling.


12.00

ramai bdk x turun agi. Aku nmpak Hanis kat atas moto wan. aku tgk telo, tepung & minyak da ade da kat atas lantai, tinggal nak baling je. Aku pn kluarkan ar satu persatu alatan perang. Pastu Mawi turun, pastu wan,dan seterusnye. Pastu ramai kumpul kat dpn umah aku kat bawah tggu fayad. aku panggil fayad. Lame gak ar nak tggu die turun. Wan bagi helmet kat fayad.

12.30

akhirnye turun jugak ko. upacara membaling telo kat birthday boy dilancarkan dgn jaya nye. abis LEBAM2 badan fayad. x cukup dgn tu. Tepung pn ade skali. Elias tuang tepung kat badan fayad. aku plak curah air sabun yg da aku wat td . kesian aku tgk. sparuh mati dikeje kan. die cube merangkak kat pintu nk lari. hoho..ramai2 tarik die ketengah balik.. haha. elias pn tuang minyak. jadi la jemput2 fayad. haha. tinggal nak masak je. tiba2 fayad cam emo sket. bangun ngan helmet2 die. lawak sungguh. pas marah tu yg aku x tahan tu die gi baring balik kat lantai. wan datang konon nak urut. bukan mengurut, sapu tepung lagi ade ar. aku join skali. pastu tuang air. Ciput berkata" Happy birthday fayad, ni je la yg kitaorg ley bg kat ko"

12.50

cam biasa lepas upacara menyambut ari jadi, aku ngan wan, ariff, fayad, mengemas sisa cekodok fayad. sambil2 tu fayad ade jugak mengeluh sambil senyum, "aduh sakit sial badan, tgk blakang aku skit"

aku tgk da ley wat corak tie da. kalo mr banoo tgk corak nie konfem die beli punye. wakakaka.

Comments

Popular posts from this blog

My last days in AUCMS

Jangan buat main2